ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Κέρκυρα, 9/2/2013

Η απόφαση της συγκυβέρνησης για το κλείσιμο του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και των άλλων ΤΕΙ της χώρας στα πλαίσια του Σχεδίου «Αθηνά» αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στη γνωστή τραγική ιστορία της ελληνικής τεχνικής-τεχνολογικής εκπαίδευσης. Ενώνουμε τη φωνή μας με τους φοιτητές-σπουδαστές και όλο το λαό της περιοχής μας στο παλλαϊκό αίτημα να μην κλείσει το ΤΕΙ στα Ιόνια Νησιά, να αναβαθμιστεί και να παραμείνει ζωντανό.

Τα θέματα όμως που τίθενται και τα ερωτηματικά που δημιουργούνται αφορούν την ουσία της πολιτικής που ασκείται για πολλές δεκαετίες στη χώρα μας και αφορούν τη γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική και ακόμα πιο συγκεκριμένα την πολιτική για την τεχνική-τεχνολογική εκπαίδευση.

Μια πρώτη κρίσιμη παρατήρηση είναι ότι δεν πρόκειται για συγκεκριμένη πολιτική πάνω στο ζήτημα της διάθρωσης των σχολών και των πανεπιστημίων αλλά για αποσπασματικές συγκυριακές πολιτικής κινήσεις αντιφατικού χαρακτήρα που επιδιώκουν ακριβώς αυτό: Να διαμορφώσουν ένα σκηνικό συνειδητής ανυπαρξίας πολιτικής και επιλογών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και γενικότερα. Με την ίδια ευκολία που η κυβέρνηση Σημίτη «ίδρυσε» τις διάφορες σχολές σε «κάθε πόλη και κάθε χωριό», ακριβώς με την ίδια ευκολία η σημερινή συγκυβέρνηση Σαμαρά έρχεται να κατεδαφίσει τα δεδομένα μιας ολόκληρης δεκαετίας, χωρίς καν να υπολογίσει τις συνέπειες τόσο για τους σπουδαστές, τη ζωή και την προοπτική τους όσο και για τις οικογένειές τους αλλά κα τις τοπικές κοινωνίες.

Σήμερα μάλιστα που η σκληρή αντιλαϊκή πολιτική έχει προκαλέσει μία δραματική και χαοτική κοινωνική κατάσταση, το χάος του Σχεδίου «Αθηνά» έρχεται να βάλει την ταφόπλακα.

Μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα όπως η περικοπή συγγραμμάτων, η διαγραφή μεγαλοετών φοιτητών, η κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου, η κατάργηση του πάσο για πολλές κατηγορίες φοιτητών, οι σκέψεις για δίδακτρα σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, η κατάργηση του εξαμήνου εξωτερικού για τις σχολές Διερμηνείας-Μετάφρασης, κλπ. σκιαγραφούν τη σημερινή πραγματικότητα ενός εκπαιδευτικού «φαύλου κύκλου».

Κεντρικό όμως ερώτημα αποτελεί το γιατί συμβαίνουν όλα αυτά. Και η δική μας πολιτική απάντηση-θέση είναι ότι πρόκειται για σχεδιασμένες επιλογές με σειρά μέτρων που αποσκοπούν στην ακόμα μεγαλύτερη αποσύνδεση της εκπαίδευσης από την παραγωγική διαδικασία της χώρας. Πρόκειται για αποτέλεσμα που συνδέεται με το χαρακτήρα του μόνιμου μοντέλου παραγωγικής καθυστέρησης και εξάρτησης της χώρας μας που έχει επιβληθεί από τις κυρίαρχες πολιτικές και οικονομικές δυνάμεις και τα ξένα ιμπεριαλιστικά-καπιταλιστικά κέντρα. Ένα μοντέλο που αρνείται και υπονομεύει την παραγωγική –ορθολογική συγκρότηση της χώρας και έτσι συνειδητά υπονομεύει και την εκπαίδευση (ιδιαίτερα μάλιστα την τεχνική αφού δε του είναι σε τίποτα χρήσιμη).

Η ανατροπή αυτού του αδιέξοδου μοντέλου εξάρτησης και παραγωγικής διάλυσης της χώρας με ένα σύγχρονο μοντέλο παραγωγικής ανασυγκρότησης βασισμένο στις ανάγκες της λαϊκής παραγωγικής πλειοψηφίας, αποτελεί τη μοναδική διέξοδο. Αυτό το μοντέλο είναι το μόνο ικανό να προκαλέσει μια εκπαιδευτική-τεχνολογική άνοιξη δημιουργίας στη χώρα.

clip_image002

http://eduporeia.wordpress.com/

https://poreia.wordpress.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: